MANUEL TERAPİ

Manuel terapi tıbbın en eski ve klasik uygulamalarından biridir . Manuel terapi kesinlikle risk oluşturmayan, deneyimli ellerde son derece güvenli ve etkili bir tedavi yöntemidir. Doku elastikiyetini iyileştirmek, eklem hareket açıklığını artırmak, eklem ve yumuşak dokuları mobilize ya da manipüle etmek, rahatlama sağlamak, ağrıyı düzenlemek, yumuşak doku şişkinliğini, inflamasyonu ve hareket kısıtlılığını azaltmak gibi amaçlarla, el ile yapılan tedavi tekniğidir. Manuel terapi yalnız hastalık durumlarında yapılmaz. Yurtdışında sağlıklı kişiler de herhangi bir yakınmaları olmaksızın özellikle omurga bölgesine manipülasyon tekniklerini düzenli olarak uygulanmakta böylelikle daha uzun süre vücut fonksiyonlarını ve hareket yeteneklerini korumaktadırlar. Bu nedenle uygulanan teknikler hastadan hastaya değişebildiği gibi aynı tedavi protokolünde güç ya da hareket açısı ya da tekrarı farklı olabilmektedir. İnsan bedeninin her yerine güvenle uygulanabilir.

Manuel Terapi Hizmetlerinin Alanları

Bel Problemleri

Omuz Problemleri

Sırt Ağrıları

Çene Problemleri

El Ve El Bileği Problemleri

Diz Problemleri

Kas Yırtılması

Omurga Problemleri

Skolyoz Problemleri

PİLATES NEDİR

Pilates, ilk olarak 1920'lerde  Joseph Pilates'in öğretilerine dayanan bilinçli egzersizler ve hareketler sistemidir. Son 15 yılda bilinirliği artmış olup birçok kişinin tercih ettiği bir egzersiz türüdür. Duruş, esneklik, koordinasyon, güç, nefes, zihin ve beden farkındalığı komponentleri ile bireylere katkı sağlamaktadır. Pilates, en başından beri rehabilitasyon için kullanılmıştır. Pilates'in faydalarından bazıları: dengeyi geliştirir, kasları uzatır, esnekliği arttırır ve gücü arttırır, koordinasyonu geliştirir, duruşu ve vücut farkındalığını geliştirir, performansı artırır ve yaralanmaları önlemeye yardımcı olur.  Egzersizler, vücut boyunca güç ve esneklik oluşturmanın temeli olarak hizalama, hassasiyet ve akışa odaklanır. Pilates, tüm hareket aralıklarını kullanarak vücudun kontrolünü geliştirmeye yardımcı olur ve eklemler üzerinde stresli değildir.

Pilates mat üzerinde yapılabileceği gibi cihazlarla da gerçekleştirilebilir. Pilates uygulamasında en sık ve popüler olarak kullanılan cihaz reformer aletidir. İçerisinde bulunan parça ve aparatlarıyla birlikte bir çok hareketin gerçekleştirilmesinde olanak sağlamaktadır.

Pilates bazlı rehabilitasyondan yararlanabilecek yaygın durumların bir listesi:

Burkulmalar, artrit / dejeneratif değişiklikler ve disk veya sinir tutulumu dahil olmak üzere bel ağrısı

Kifoz, skolyoz ve işyeri/ergonomi ile ilgili ağrı gibi duruş bozuklukları

Boyun Ağrısı, gerginlik, artrit / dejeneratif değişiklikler ve disk veya sinir tutulumu

Osteoartrit

Patellofemoral Ağrı Sendromu

Diastasis rekti, abdominal ve pelvik taban güçsüzlüğü dahil olmak üzere Kadın Sağlığı ve Postpartum

Omuz, kalça, diz ve ayak / ayak bileği yaralanmaları dahil olmak üzere çoğu ortopedik yaralanma.

ONLİNE REHABİLİTASYON

Online Rehabilitasyon, iletişim teknolojisi kullanılarak hastaların rehabilitasyon hizmetine uzaktan erişmesine olanak sağlar. Günümüzde uzaktan gerçekleştirilen bu rehabilitasyon hizmetleriyle birlikte klinikte çalışan fizyoterapistlerin, hastalarını uzun mesafelere rağmen değerlendirmeleri, izlemeleri ve tedavi programlarına müdahale edebilmeleri mümkün olabilmektedir. Böylece hastaların zaman, işgücü ve tedavi maliyetinden tasarruf etmeleri mümkün olabilmektedir. Online fizik tedavi hizmetleri sayesinde hastanın fizyoterapistler ile iletişim devamlılığının sağlanması, rehabilitasyon sürecinin başarılı kılınması amaçlanır. Yapılan araştırmalarda  telerehabilitasyon hizmetlerinin geleneksel tedavi yöntemleri kadar etkili olduğu, hastaların fonksiyonelliğini sağlamada ve günlük yaşam aktivitelerine daha rahat dönebilecekleri  belirtilmiştir.

Online fizik tedavi hizmetlerinin alanları:

Postür bozuklukları

Covid sonrası kronik hastalıklar

Hareketsizliğe bağlı ağrılar

Masa başı çalışanlarda kas ağrısı

Pediatrik hastalar

Skolyoz hastaları

Pulmoner hastalıklar

COVİT-19 VE EGZERSİZ

Covid 19 salgınıyla birlikte online egzersiz önem kazandı. Covid 19 multisistemik negatif etkileri olan bir enfeksiyondur. Özellikle solunum ve kas-iskelet sistemi etkileri hastaların fiziksel performansını olumsuz yönde etkilemektedir, bu hastalara fizyoterapi uygulamaları gerekebilmektedir. Fizyoterapi programlarında fiziksel performans değerlendirmesi ana kriterdir. Evde solunum ve fizyoterapi egzersizleri ile aktif olarak kendiniz fizyoterapistle birlikte online olarak  yapabilirsiniz. Hedeflenen egzersizlerle semptomlarınızı hafifletebilir, kasları çalıştırabilir, eklemleri stabilize edebilir veya sadece hareketliliğinizi artırabilirsiniz. Günlük hayatın karmaşası içinde aklımıza gelmeyen yapmaya vakit bulamadığımız  egzersizler, online egzersiz olarak yapılarak hayatınızı düzene sokabilir. En başta şunu belirtmek gerekir düzensiz egzersiz yapmak da faydalıdır; ancak yararlarını sınırlamış veya yanlış hareketler yaparak sağlığınıza zarar verebilirsiniz. Bunun için fizyoretapist kontrolünde sizin ihtiyacınıza uygun egzersiz programı belirlenerek istediğiniz zaman egzersizlerinizi yapabilme imkanı bulabiliceksiniz. Covid 19 salgınının etkisinin azalmasına ragmen danışanların online egzersize devam etmektedir.Danışanların fiziksel yeteneklerini korumaları ve yüz yüze eğzersizlerdeki verimliliği almaları ayrıca online egzersizlerin günlük yaşantılarına göre daha kolay düzenleyebilmektedir.Online egzersizle terapistinize rahatlıkla ulaşabilmektesiniz.